Ja, RAFi – o mnie i o was

Rafał Rula kradnie

Rafał Rula – plagiator
Dosyć głośnym echem odbiła się w internecie sprawa niejakiego Rafała Ruli. Główny bohater jak sam o sobie pisze jest “pasjonatem projektowania grafiki, programowania serwisów www i rysunku” (można programować rysunek?!?). Ponadto “nauczył się tworzyć projekty w szybkim tempie (…)”. Rula zapomniał dodać, że nieco pomieszało mu się w tym zeznaniu. Owszem nauczył się w szybkim tempie, ale nie tworzyć tylko kraść projekty. Doskonałym na to przykładem jest jego portfolio do wczoraj działające pod adresem rula.pl. Na kradzionym dizajnie za daleko nie zajedziesz, a tym bardziej jeśli okradasz znanego ludziom pracującym w branży grafika. Kradzieży dokonanej przez Rafała Rulę dopatrzył się Paweł Ludwiczak, który na swoim blogu opisał całe zdarzenie wzbogacając je o zrzuty ekranu stanowiące dowód w sprawie. I tak Rula sądząc, że nikt się nie zorientuje w szybkim tempie dokonał plagiatu portfolio Mariusa Roosendaala.

oryginał
plagiat

Zrzuty ekranowe zrobione przez Pawła Ludwiczaka.

No więc drogie dzieci, nie robimy takich rzeczy jak Rula, bo jak to trafnie ujął opi w komentarzu do wpisu na blogu Pawła Smykli:

Użytkownicy Wykopu i Blipa są zwykle dość technicznymi osobami. Masz tu duże nasycenie programistów, projektantów, grafików. Gdy wypływa taki gość, to jest jak pierd w salonie. Takie sprawy są dla nas witalne, dlatego będą nagłaśniane.

Nie pierdzimy w salonie, a fame zdobywamy w inny sposób, a na pewno nie kradnąc projekty. Może zamiast nieudolnie walczyć z photoshopem warto powiedzieć sobie prawdę w oczy nieważne jak brutalna ona by nie była i zapisać się na pływanie synchroniczne?

Rula kradnie, a Lipiec go piętnuje czyli praktyczny przykład obrazujący powiedzenie “Przyganiał kocioł garnkowi”
Pawle Lipcu, możesz kasować niepochlebne komentarze. Możesz kasować swoje kompromitujące blogi i zakładać nowe. Byłeś Fanatykiem, Polskim Bloggerem, teraz jesteś WebFanem – dla mnie ciągle żałosnym koleszką bez toższamości próbującym za wszelką cenę zaistnieć. Możesz udawać, że nic się nie stało, a wszyscy zapomną. My pamiętamy i będziemy pamiętać:

   » Rózga Świętego MikołajaKradnij, a się wylansujesz…
   » Rózga Świętego MikołajaZłodziej jest złodziejem…
   » bytowiskoNa prawo patrz
   » Ja, RAFiFanatyczny złodziej tekstów

Może chociaż z czystej przyzwoitości nie gań, nie piętnuj tych, którzy zachowaniem przypominają Ciebie. Ok, skasowałeś moje dwa komentarze – jeden usprawiedliwiłeś suchym tekstem:

Przepraszam za znikające komentarze, ale blog przeszedł przeprowadzkę na inny hosting – niestety tak niefortunnie, że w trakcie przenoszenia przepadł wpis i komentarze!

Oczywiście, rozumiem przenosiny na inny hosting. Rozumiem, że nie wszystko się przeniosło, ale dziś w południe było już po przeprowadzce, a mój nowy komentarz również zniknął przeżywając zapewne kilka, kilkanaście minut na Twoim blogu. Kiedyś kradłeś teksty (być może nadal to robisz, nie śledzę Twojej twórczości i grafomańskich popisów), a dziś pierwszy jesteś do ukamieniowania Rafała Ruli. Takie zachowanie jest nie tyle co naganne, ale cechujące słabeuszy i frajerów. Może czas zapisać się do PiSu?

A ten skąd?
Piotr Figurski dołączył do chóru piętnujących Rulę. Gdy skomentowałem u niego we wpisie odnosząc się do szablonu WordPressa, którego używa komentarz został usunięty. W czym rzecz? WooThemes oferuje tzw. szablony premium dla WordPressa. Szablony premium są płatnymi szablonami. Ten, którego używa Figurski Paper Cut jest płatnym szablonem i kosztuje odpowiednio 70 $ (pojedyncza licencja) / 150 $ (wersja deweloperska). Śmiem wątpić, by na start (blog Figurskiego ma 4 wpisy) wydał tyle pieniędzy na szablon. Jak widać nieetycznie może zachować się nie tylko Paweł Lipiec vel. Fanatyk, ale również ten, kto na dzień dobry ma mało do powiedzenia, a chce być popularny. Być może szablon wygrał w jakimś konkursie, wtedy powyższe dotyczące Piotrka nie mają pokrycia w rzeczywistości. Jednak śmiem twierdzić, że szablon zadżumił na jednym z warezowych serwisów.

Rula na blogach.
O plagiacie Rafała Ruli napisano między innymi na:
   » Ludwik.orgRafał Rula
   » blog hinok.netO plagiatach w internecie słów kilka
   » Paweł SmyklaJak łatwo utracić wiarygodność i twarz w sieci (…)
   » Wykop.plRafał Rula – Mistrz plagiatu

Ilość komentarzy: 29

» kminek.pl

2008.12.22 - 19:03

Hmm… powinna byc gdzies w Internecie strona/serwis/baza takich udokumentowanych przypadkow. Taki Krajowy Rejestr Plagiatorow :)

» wojsrv

2008.12.22 - 19:13

Totalnie nie kumam takich typkow

» piotr potera

2008.12.22 - 19:42

Hm, a co ma niejaki p. Lipiec do tego? Bo cos nie kojarze tego nazwiska…

» zygfryd

2008.12.22 - 19:51

piotr potera: Lipiec jakiś czas temu podpisał się pod nieswoim tekstem i tak dalej, zresztą w tym wpisie masz przecież linki do tej sprawy

» matipl

2008.12.22 - 20:02

Ale się uwziąłeś na Fanatyka…
Co do Ruli, jest to osoba, która jeszcze nic większego nie stworzyła, portfolio to tak naprawdę prace innych umieszczone u siebie żeby zaistnieć. Nie wiem czy tym wszystkim nie robicie mu darmowej reklamy na przyszłość…
Dlatego ja o tym panu po prostu nie napiszę.

» futomaki

2008.12.22 - 20:20

To, że jedziesz po Ruli, to jak najbardziej rozumiem i popieram. Kradzież trzeba piętnować, a w tym przypadku sprawa jest oczywista i jak się okazało – dotyczy co najmniej kilku różnych projektów.

To, że jedziesz po Fanatyku – już mniej rozumiem. W końcu to sprawa sprzed blisko dwóch lat, z tego co wiem dawno wyjaśniona, przeproszona. Ile Twoim zdaniem czasu trzeba, żeby pewne rzeczy puścić w niepamięć?

Natomiast Twoje domniemania co do Piotra Figurskiego są po prostu żałosne. Kim jesteś, aby zaglądać komuś do portfela i zastanawiać się, czy wydał na coś pieniądze, czy nie?

Ja w lipcu kupiłem theme Thesis za ~90$ dla projektu, którym do tej pory nie miałem czasu się zająć. Pół roku “blog” leży z jednym wpisem testowym i ładnie odpicowanym Thesis. To co – ja pewnie też go ukradłem?

» Franko

2008.12.22 - 21:23

Po prostu rzygać się chce i tyle.

» RAFi

2008.12.22 - 21:59

Nie rozumiem. Ktoś kradnie samochód, rower, dizajn. Jest takim samym złodziejem. To, że ktoś ściąga layout teleportem czy innym programem do ściągania stron www na dysk, a nie ściąga ze sklepowej półki odtwarzacza mp3 nie jest usprawiedliwieniem czy też mniejszym wykroczeniem, którego nie należy piętnować. Nie ma policji w internecie, ale są na to paragrafy. To, że Mariusowi nie będzie chciało się typka ścigać, nie znaczy, że internet nie ma Ruli wytykać palcem.

Futomaki ukradnę Ci samochód. Za dwa lata puścisz w niepamięć?

» unnami

2008.12.22 - 23:19

Z tego co wiem, to chyba sprawy z Fanatykiem do dziś nie wyjaśniono, zresztą, skoro tak by było to dlaczego usunął on komentarz Rafiego dodany wczoraj na jego blogu? Czyżby nadal miał coś na sumieniu?

» lb

2008.12.23 - 09:28

przyjma go do opcomu i po sprawie. naglosnione czy nie skonczy sie tak jak zwykle czyli nijak. ja tam mam w dupie to bagienko – w zasadzie blog rafiego z jakiegos dla mnie niejasnego powodu to jedyne co czytam w polskim necie o dizajnie (nooo od czasu do czasu zagladam do miety ;)) – poza tym nie czytam, nie wnikam, nie przejmuje sie – jednym slowem klade na tym wszystkim lage. sa dwa lofbirry – jeden przedopcomowy drugi poopcomowy. ten poopcomowy wie ze nawet najwieksze przewaly predzej czy pozniej przechodza do porzadku dziennego i przestaja wzbudzac wieksze zainteresowanie…

» lb

2008.12.23 - 09:30

ps: oczywiscie nie chodzi mi w okresleniu poopcomowy iz tam pracowalem tylko o to co robil opcom wliczajac w to ich start z pierwsza ‘swoja’ strona i pierwszym ‘swoim’ logiem… no i oczywscie kilka rzeczy potem (swoja droga kiedys odmowilem im spotkanie w sprawie pracy wlasnie majac to na uwadze)

» gen.jusz

2008.12.23 - 12:22

Zgodzę się z Futomaki’m w sprawie Piotra Figurskiego… nie rozumiem, czemu zakładasz, że ściągnął szablon z netu, a nie go legalnie kupił…

» zenobia

2008.12.23 - 14:00

@kminek.pl – kiedys byla stronka z lista plagiatorow, o ile dobrze pamietam miala adres plagiat peel

» RAFi

2008.12.23 - 17:51

http://rula.pl – on jest tak niemadry czy cierpi na chorobe psychiczna? List jest niedorzeczny. Rafale Rulo schowaj sie w krzakach i nie wychodz z nich przez dekade.

» Franko

2008.12.23 - 18:26

Ile to stworzenie ma lat, wie ktoś?

» Lukem

2008.12.23 - 20:29

Znowu zmiana na stronie. Ja coś czuję, że w tej sprawie jest drugie dno i cała blipowa ekipa będzie mogła wkrótce uważać się za zrobionych w “Rulę”…

» rek

2008.12.23 - 21:53

No takiego wpisu to mi u Ciebie brakowało od pewnego czasu :) Stary dobry Rafi.

Tak zupełnie z innej beczki, Wesołych Świąt itd. :)

» M

2008.12.25 - 19:23

Cały post OK, ale wstawka z PiSem zupełnie niepotrzebna. Historia pokazała, że są partie 100 razy bardziej obłudne, na przykład SLD. Tak byłoby trafniej.

» RAFi

2008.12.29 - 09:09

Muszę Was zdołować, ale żyję ;-) / żart z klepsydrą nie wyszedł: http://www.rafalrula.yoyo.pl/

przyznaje sie do plagiatu, wlasnie tak, mialem w tym cel, glupi ale to osobista sprawa. Przepraszam osoby ktore urazilem badz obrazilem – swoje bede robil dalej – a plagiatu z mojej strony nie zobaczycie, bo temat zalatwilem.

To naprawdę jakiś dzieciak – n00b, lame, itd. ;)

lb: no patrz Pan, znów o opcomie głośno.

rek: a dziękuję, zdrowych ;)

M: racja, może być i SLD.

» KamiLo

2008.12.29 - 17:23

Imię: Rafał,
Nazwisko: Rula
Data urodzenia: 24-8-1986 [22 lata]

» Mikołaj

2009.01.05 - 13:23

Paweł Lipiec (Fanatyk) nadal łamie prawo autorskie. Od paru lat wie doskonale, co jest nie tak, więc nie można mówić o nieznajomości prawa, o przypadku, o pozwoleniu etc.
Tak na marginesie: puściłem komentarz, który wyparował od razu. Nie, nie ma notki, że trafił do moderacji, nic z tych rzeczy. Po prostu automagicznie zniknął…
Skoro nie pojawił się tam, pojawi się tutaj:

Ja kiedyś nie opisałem źródła w jednym wpisie i też była afera.
Mógłbyś nie mijać się z prawdą? Opublikowałeś (i nadal publikujesz) pod swoim nazwiskiem cudzy artykuł, co jest ordynarną kradzieżą. Nic się nie zmieniło i nadał łamiesz prawo autorskie, więc w dalszym ciągu z czystym sumieniem można nazywać ciebie złodziejem.

Oprócz tego przez długi czas udawałeś, że nie bardzo wiesz w czym rzecz, że nie ma problemu etc., więc brak linku do oryginału to małe piwo.

To jak? Nie tylko złodziej, ale i łgarz?

» RAFi

2009.01.05 - 14:08

Taaa, Paweł Lipiec a.k.a. Fanatyk kasuje niewygodne komentarze ukazujące jego prawdziwe oblicze w internecie.

» Bolo

2009.01.14 - 07:59

“Takie zachowanie jest nie tyle co naganne, ale cechujące słabeuszy i frajerów. Może czas zapisać się do PiSu?”
Porównując zachowanie polityków i zaplecza PO wychodzi, że źle sugerujesz.

Ale zaklinania rzeczywistości musi trwać. Nie znam wyborcy PO, który potrafiłby rzeczowo pogadać o polityce. Wszyscy rzucają wpojonymi przez media sloganami, a jak zejść na poziom szczegółów to jest tylko jeden wielki karp strzelany przez wyborce PO, czerwienieje i na końcu puszcza zdanie: “Aaaa dobra już, są ważniejsze rzeczy od polityki, nie zawracaj mi gitary, ja wiem swoje”.
Szkoda, że to “swoje” jest tak płytkie i zmanipulowane, że w efekcie gówno wie.

PO rządzi już ponad rok czasu, a Ty Rafi nie potrafisz zdobyć się na obiektywne spojrzenie na efekty tych rządów, wywiązywania się z obietnic wyborczych. Ciągle walisz w ten sam ton, którym jest PiS. PiS to, PiS tamto, PiS taki, PiS owaki.

Zajmujcie się PiSem dalej, o to Platformie chodzi :)
Jak długo można oddychać powietrzem z wydmuszki jaką jest Platforma ??

» RAFi

2009.01.14 - 11:01

Halo, Bolo, piszesz nie na temat? ;)

» Ja, RAFi - o mnie i o was » Logo pro bono?

2009.01.15 - 01:43

[...] Tak to już jest, że gdy jesteś dupą, a nie grafikiem, w dodatku lubisz kraść czyjeś prace/projekty, to istnieje prawdopodobieństwo, że nazywasz się Rafał Rula. Alternatywną nazwa może brzmieć Paweł Opydo. Spróbuję się wcielić w postać tego drugiego i zaprezentuję jak łatwo i szybko w dwóch krokach zrobić “własne” logo, które może przyozdobić naszego blogaska. [...]

» Fotograf

2009.06.24 - 09:02

W dodatku, wiem to z wiarygodnego źródła, szantazuje i oszukuje swoje modelki.

» zainteresowany

2010.01.18 - 19:33

Rafał Rula wraca na stare śmieci
naczyński blog
http://naczynski.blip.pl/

» zainteresowany

2010.01.18 - 19:34

Rafał Rula wraca na stare śmieci

naczyński blog

http://naczynski.blip.pl/

» Ja, RAFi – o mnie i o was » Rafał Rula znowu kradnie

2010.04.28 - 17:43

[...] 22 grudnia 2008 roku. Na blogu “Ja, RAFi” pojawia się wpis o Rafał Rula kradnie, który zasłynął w internecie ze swojej ciężkiej pracy … plagiatora, kopisty, [...]

Dodaj komentarz:

Zanim skomentujesz, zapoznaj się z regulaminem dodawania komentarzy.

Możesz skorzystać z następujących tagów XHTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong> .